Veel gestelde vragen

Heeft u een vraag over Wifi midden Nederland, ons offertetraject of de uitvoering van ons werk? Hieronder vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen.  Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze adviseurs via 0317 84 41 42, of maak gebruik van het contactformulier.

Mijn internet valt regelmatig uit, wat te doen?

Het advies is om de stekker van uw netwerk-apparatuur 30 minuten van de stroom te halen is soms de oplossing en u heeft dit probleem met regelmaat en de helpdesk van u internet provider kan het probleem niet oplossen? Wij zijn van menig dat elk probleem een oorzaak heeft en een internet verbinding het altijd moet doen en helpen u graag om het probleem op te lossen.

Waarvan is de snelheid op internet afhankelijk?

De werkelijke snelheid op internet is afhankelijk van heel veel factoren, zoals wereldwijde drukte, de snelheid van de servers die u bezoekt, de instellingen van uw eigen computer en last but not least de bandbreedte die de providers inkopen.

Werken jullie ook in het weekend of in de avonden?

Ja, dan werken wij ook als het ‘moet’. Onze klanten variëren van een particulier, tot een grote horeca keten. Ieder heeft zo zijn eigen (werk)tijden en vraag om flexibiliteit van onze vakmannen. U wilt bijvoorbeeld bij ons bezoek aan u er graag zelf bij zijn, u bent overdag niet thuis… Begrijpelijk, dan komen wij gewoon in de avond of in het weekend bij u aan. Wel zo prettig.

Jullie zitten in Gelderland, waarom is jullie werkgebied zo groot?

Dit komt vooral door de mond-tot-mond reclame. Vrienden praten met vrienden, klanten praten met klanten en partners praten met partners, en die wonen niet allemaal in het zelfde gebied en zo verspreid het als een olievlek. Niets beter natuurlijk dan mond tot mond reclame, daar zijn wij natuurlijk ook erg trots op. Daarnaast is de ligging in gelderland een perfecte ligging. We zitten vlakbij de A12 en A50 die ons alle kanten op kan laten gaan. Wij vinden het leuk om op pad te gaan, natuurlijk met een zo goed mogelijk en logistiek verantwoorde planning. Wij hebben plezier in het werk wat we doen, en helpen daarom iedereen graag.

Ik heb geen Wifi in de tuin, maar ook niet op zolder. Hoe kan dit?

Zoals u wellicht ook kunt bedenken is het signaal niet sterk genoeg om uw zolder of tuin te halen. Dit kan zijn dat de router of accesspoint op een verkeerde frequentie draait, op een verkeerde plek staat of gewoonweg te zwak is voor de afstand die het moet afleggen. Dit kan komen door de bouw van uw huis, maar ook door omgevingsfacturen zoals stralingen van de buren. Om u zo goed mogelijk hiermee te helpen komen wij graag bij u op locatie. Neem gerust contact met ons op.

Ik wil een Wifi zender die heel mijn huis dekt, wat kost dat?

Dit is niet te zeggen. Voor WiFi is er geen standaard pakket die het volledige huis voorziet van dekking. Dit is afhankelijk van de bouw, de omgeving en andere stralingen in de buurt. Maak een afspraak met ons zodat wij u situatie kunnen bekijken om zo een gerichtere prijsopgave te geven.

Welke merken apparaten gebruiken, ondersteunen en verkopen jullie?

Wij gebruiken o.a. Linksys, Asus, Cisco, NetGear, TP-Link, OpenMesh, Aruba, Alcatel-Lucent, LanCom, EnGenius, Devolo. Wij ondersteunen elke router, accesspoint, switch of modem.

Is de wifi straling schadelijk?

Volgens de Wereldgezondheidsorganisatie kleeft er geen risico aan langdurige blootstelling aan wifi-netwerken. Volgens de Nederlandse overheid brengt elektromagnetische straling geen gezondheidsrisico’s met zich mee.

Wat is multiroom WiFi?

Multiroom WiFi is een nieuw soort WiFi-technologie. Multiroom WiFi bestaat uit meerdere access points die draadloos of bedraad met elkaar zijn verbonden. Zo wordt je woning optimaal gedekt en krijg je automatisch de beste verbinding. Deze access points communiceren met elkaar, ze weten precies welke acces point de beste verbinding heeft met jouw mobiele apparaat, en zonder dat jij het doorhebt schakelt je apparaat over.